Een tekort van deze 4 dingen kan leiden tot 3 keer zoveel kans op migraine-aanvallen.

Een tekort van deze 4 dingen kan leiden tot 3 keer zoveel kans op migraine-aanvallen.

22 juli 2021 Uit Door Harde Waarheid

Migraine is ernstige hoofdpijn die slopend kan zijn op het moment dat er pijnscheuten door het hoofd gaan, terwijl misselijkheid, braken en gevoeligheid voor licht ook tot de symptomen behoren.


Er zijn veel mensen die last hebben van migraine aanvallen, dus het is heel belangrijk om iedereen te laten weten hoe je hier vanaf kunt komen. Eenvoudige geneesmiddelen kunnen helpen, maar er zijn maar weinig mensen die echt kijken naar de oorzaak van de migraine. Het blijkt dat tekorten in ons dieet migraine kunnen veroorzaken. Hier lees je over de vier belangrijkste dingen waarvan een tekort in het lichaam tot migraine kan leiden.


Behandeling

Migraine variëren van mild tot ernstig, daarom kan de behandeling wisselen. Hoewel er geen geneesmiddel is zijn er wel medicijnen die kunnen verzachten en voorkomen. Er zijn pijnstillers en medicatie die aanvallen voorkomen. Onder de pijnstillers vind je aspirine, Tylenol en ibuprofen. Opioïden en medicatie tegen misselijkheid verlichten de symptomen ook. Medicatie die aanvallen voorkomt zijn onder andere bèta blokkers, antidepressiva en sommige pijnstillers. Soms worden de aanvallen gestimuleerd door een gebrek aan belangrijke voedingstoffen. Dit kan de sleutel zijn tot het oplossen van de migraine puzzel. Hier zijn vier heel belangrijke zaken die je moet weten:


Foliumzuur en vitamine B12


Deze twee spelen een grote rol in het voorkomen van bloedarmoede en als je er te weinig van hebt kunnen ze migraines, vermoeidheid, geheugenverlies en lichtgeraaktheid veroorzaken. Het is wel belangrijk om je te realiseren dat aspirine het niveau van foliumzuur in je lichaam kan verlagen en het absorberen van vitamine B12 moeilijker maakt. Dus als je aan de ene kant pijn stilt dan zet de aan de andere kant de deur open voor meer migraine.


Koper en ijzer


Dit komt meer voor bij vrouwen dan bij mannen. Weinig koper en ijzer kan bloedarmoede veroorzaken wat een grote veroorzaker van migraine is. Wanner je veel koper in het lichaam hebt is het gemakkelijker om ijzer uit voedsel te absorberen. Kool, bonen, noten, geitenkaas en avocado’s bevatten veel koper, terwijl bonen, granen, zonnebloempitten, groene groentes en zelfs chocolade veel ijzer bevatten.


Pyridoxine

Deze vitamine vind je in ontbijtgranen, bonen, groenten en lever. Het wordt gebruikt voor de behandeling van bloedarmoede en pyridoxine gebrek, alsook ziektes van het hart. Maar het voorkomen van migraine is waar deze vitamine echt goed in is. Het is belangrijk om suiker, proteïne en vet allemaal goed te laten functioneren in het lichaam terwijl het ook de hersenen, zenuwen en bloedvaten gezond houdt. Het helpt ook bij het absorberen van magnesium. Elke dag 1.7 mg pyridoxine door het eten van natuurlijke voeding wordt aangeraden.

Vitamine D

Te weinig vitamine D betekent dat het lichaam moeite heeft om magnesium op te nemen en het veroorzaakt ook ontstekingsreacties. Een gebrek aan vitamine D is gerelateerd aan migraine. Je kunt vitamine D verkrijgen door zonlicht, wat vooral belangrijk is in de wintermaanden. Het kan ook ingenomen worden via voedsel als eieren, bonen, lever, champignons, melk en sinaasappelsap.

Sprak dit je aan? Laat het ons dan weten door op dit bericht te reageren, het te delen of te liken!